Reklamace u Xzone
napsáno 11.02.2020
Loni na podzim jsem si u Xzone.cz koupil Nintendo Switch. Po roce se začala projevovat vada Joy-Con ovladačů, tzv. drifting, a protože Nintendo oficiálně vyhlásilo, že ovladače opravuje, jal jsem se je reklamovat s tím, že nebudu muset prodejce o ničem přesvědčovat a vše proběhne hladce. To vše je pravda, ale …
5. 1. 2020 jsem vyplnil online reklamační formulář (díky za ty dary – na účtence zbylo po roce čitelné sotva logo) s dotazem, jestli mám nosit celý Switch, či stačí jen ovladače s tím, že zboží přinesu na pobočku do Brna. V zápětí přišel e-mail se zněním Vaše žádost o reklamaci k nám v pořádku dorazila. Reklamační technik ji co nejrychleji vyhodnotí a obratem se vám ozve s dalším postupem, tedy jsem čekal. Po pár dnech bez žádné zprávy jsem zavolal na infolinku, jaký je teda další postup jéé, to máte rovnou přinést na pobočku. No OK, asi jsem ten e-mail špatně pochopil.
10. 1. jsem zboží nesl na pobočku vyzbrojen číslem reklamace. Přivítala mě slečna se silným přízvukem a celá vyplašená mi sdělila, že reklamaci ještě nikdy nedělala a jestli bych nemohl přijít v pondělí, kdy bude na pobočce kolega, který to prý umí. Trval jsem na tom, že zboží na pobočce nechám, protože cesta na pobočku z domu a zpět je pro mě výlet na hodinu. Slečna začala obvolávat kolegy a nakonec jsem jí celou zoufalou přesvědčil, ať mi alespoň rukou napíše papír, že jsem tam Joy-Cony nechal a kolega ať to v klidně v pondělí vyřeší beze mě.
Protože mi v pondělí nepřišlo žádné potvrzení o přijetí reklamace, volal jsem chvíli před zavíračkou na prodejnu, jak to tedy vypadá. Pán na telefonu se mě chvíli snažil přesvědčit, že na prodejně žádné Joy-Cony nejsou, aby nakonec zahlásil, že je našel pod hromadou papírů. Ubezpečil mě, že je vše v pořádku a nejpozději ve středu prý odesílá na centrálu. V systému se údajně přijetí reklamace projeví až po přijetí na centrále, abych se prý nedivil, když hned nepřijde potvrzení.
Ve čtvrtek 16. 1. telefon z Brněnské prodejny, že prý co s ovladači je, protože asi došlo k chybě a popis závady v systému nevidí. Ve čtvrtek. Ve čtvrtek hned po středě, kdy už měly být Joy-Cony odcestované na centrálu. O pár chvil později mi přišlo potvrzení o přijetí reklamace. V pondělí (pravděpodobně stejný pán) tedy nejspíš tak trochu kecal. V pořádku vše nebylo (musel se znovu doptat na popis závady), pochybuju, že zboží ve středu odeslal bez správně vyplněné reklamace a informace o přijetí zboží k reklamaci se tedy asi v systému objevila hned po jejím správném vyplnění.
5. 2. mi pak od Xzone přichází e-mail, že reklamace byla vyřešena opravou a budou mě SMSkou informovat, jakmile bude zboží k vyzvednutí v Brně.
Je 11. 2., 32 dnů od dodání zboží na pobočku a jak správně tušíte, ovladače stále nemám zpátky.
To jen tak pro připomenutí, až zase budeš Adame chtít koupit nějaký hardware u Xzone.